Gode tips til valg af firmalogo

07 maj 2018
Anders Lundtang Hansen
Gode tips til valg af firmalogo

Når du står i situationen at skulle vælge logoet til dit firma, så kan du gøre dette via damgraphics.dk/firmalogo, men inden da er der nogle overvejelser, som du kan gøre dig tanker omkring, inden du retter henvendelse hertil. Dem vil vi komme nærmere ind på her.

Et logo skal nemlig ikke bare være sjasket sammen i skyndingen. Nej, det skal sammensættes og udformes med omtanke. Du skal nemlig som virksomhedsejer overveje, hvad du gerne vil kommunikere og signalere med dit firmalogo, så det korresponderer med de værdier, som din virksomhed besidder.

Her skal du blandt andet tænke på de tre “f”‘er: “Farver, form og font”. De to første giver næsten sig selv. Skal dit logo have dynamik og spraglet eller være statisk med få farver?
“Font” betyder “skrifttype”, og ligesom med farver og form skal du overveje, hvilken type af skrift, dit firmalogo skal skrives med.

Du kan – og skal bestemt ikke – bare vælge noget, der kunne minde om et andet firmas logo. Du vil jo gerne skille dig ud, så de potentielle kunder husker dit firma og ikke alle de andre firmaer, når de skal vælge det produkt, som du ligger inde med. Du vil jo gerne vinde kundernes gunst, så de ikke vælger et andet firma, der forhandler et produkt, der minder om dit.

Selv når du har valgt dit firmalogo, kan det også være, du vil have et slogan. Det kan måske lave et genialt ordspil på dit firmas navn, som passer sammen med den ydelse eller det produkt, som du leverer. Den slags bider sig nemlig fast i hukommelsen hos kunderne.

Men bare rolig, dit logo behøver ikke at være mejslet i sten for bestandig. Du kan jo vælge at skifte det ud, som din virksomhed udvikler sig, så dit logo følger din virksomheds udvikling.

 

Flere Nyheder